جنسن هوانگ مدیرعامل انویدیا نگاهی اجمالی به برنامههای این شرکت برای نسلهای آینده Deep Learning Super Sampling یا همان DLSS ارائه داد. در طول یک جلسه پرسشوپاسخ در Computex 2024 هوانگ گفت که در آینده، ما شاهد بافتها و اشیاء تولید شدهای خواهیم بود که صرفا از طریق هوش مصنوعی ایجاد میشوند. هوانگ همچنین اظهار داشت که NPCهای هوش مصنوعی نیز کاملا از طریق DLSS تولید خواهند شد.
تولید assets درون بازی با DLSS به افزایش عملکرد بازی بر روی GPUهای RTX کمک خواهد کرد. در واقع بار پردازشی به هستههای tensor منتقل میشود و نتیجه آن فشار کمتر به هستههای «shader «CUDA خواهد بود.
در نهایت به لطف منابع آزاد شده در CUDA بازی میتواند با نرخ فریم بیشتر اجرا شود. هوانگ میگوید که DLSS به تنهایی میتواند بافتها و اشیاء های داخلی بازی را بسازد.
در واقع ممکن است به نسل بعدی فناوری DLSS نزدیک باشیم. انویدیا در حال حاضر بر روی یک فناوری فشردهسازی بافت جدید کار میکند تا کیفیت بافتهارا را به طور قابل توجهی افزایش دهد و در عین حال تقاضای حافظه ویدیویی «VRAM» مشابه بازیهای امروزی را حفظ کند و نیاز به حافظه بیشتری نباشد. فناوری فشردهسازی مبتنی بر شبکه عصبی جدید انویدیا میتواند بافتها را تا نسبت 16x فشرده کند.
جنبه جذابتر نسل آینده DLSS هوانگ، تولید asset درون بازی است. میتواند فریمهای بین فریمهای اصلی را برای افزایش عملکرد تولید کند. تولید asset یک گام فراتر از تولید فریم DLSS 3 است که در آن assets درون بازی ابتدا از طریق DLSS تولید میشوند.
هوانگ همچنین در مورد آینده DLSS پیرامون NPCها بحث کرد. هوانگ نه تنها انتظار دارد که DLSS assets درون بازی را تولید کند، بلکه او همچنین DLSS را برای تولید NPCها تصور میکند. او مثالی از شش نفر در یک بازی ویدیویی زد، دو نفر از شش نفر شخصیتهای واقعی هستند، در حالی که چهار نفر دیگر کاملا توسط هوش مصنوعی ساخته شدهاند.
این یک یادآوری از Nvidia ACE است که در سال ۲۰۲۳ نمایش داده شد. ACE یک LLM «مدل زبانی» درون بازی است که برای زنده کردن NPCها طراحی شده و به آنها توانایی تولید دیالوگها و پاسخهای یونیک در بازی میدهد. انویدیا معتقد است که ACE نقش حیاتی در بازیهای PC ایفا خواهد کرد.
برای دیدن سایر اخبارهای AI میتواند بخش «اخبار» را دنبال کنید
افکارتان را باما در میان بگذارید